Montag, 22. April 2013

Something old, something new... II

Ich bin zurück von einem tollen Nähwochenende in Berlin mit den Mädels der Bee Germany 2013 :) Und ich war richtig produktiv. Ich habe noch zwei blaue Stoffe nachgekauft und hier sind die 2408 Quadrate (2") fein säuberlich sortiert. Mein erster blauer Quilt und ich liebe ihn jetzt schon.

I am back from a great sewing retreat weekend in Berlin (met the lovely ladies from Bee Germany 2013) :) I was quite active. I bought two more blue fabrics and cut all the 2408 squares (2"). My first blue quilt - already in love with it.

2800 2" squares

Und hier sind die ersten 4 Blöcke (von 42). Nun kann man sich langsam denken, was daraus wird. Ein Nerd-Quilt ;)

Here are the first 4 blocks (out of 42). You can imagine what it will become. A nerd quilt ;)


Ciao
Susanne

Kommentare:

Nilya hat gesagt…

:) du weißt doch, Nerds waren nur früher out, jetzt sind sie "in"!
Was füe eine Arbeit, das wird super...muss nur noch binären code lernen, damit ich den Namen Deines Freundes auch lesen kann -

so cool!

Klaudia hat gesagt…

Hallo Susanne,

das wird ein klasse Quilt werden...ich mag blau auch sehr gerne.

LG Klaudia

Mack and Mabel hat gesagt…

Lovely fabric choice :)

factotum-of-arts.com hat gesagt…

excuse my german, its been a few years :-)
Ich liebe der Architexture Stoff. Die Bloecke sind suss.

Renee hat gesagt…

Love the colors, looks like a fun quilt to make!

Franziska hat gesagt…

Das wird ein schicker Quilt, die Farben gefallen mir auch.
Ich oute mich mal: was ist ein Nerd-Quilt?

Kristy @ Quiet Play hat gesagt…

Lovely blue fabrics - the blocks are looking great together!

GittaS hat gesagt…

Ich bin mal gespannt wie er fertig aussehen wird!!!!
Tolle Farben.
LG
Gitta

Sewing Mom hat gesagt…

It's going to look amazing. Visiting from Let's Get Acquainted. Have a great day.

claudia hat gesagt…

That is going to be a beautiful quilt. Love the blues!

Jennifer Houlden hat gesagt…

Looks like its goes to be fabulous. You call it a nerd quilt, but it'll be a great boys/mens quilt for sure!

wombatquilts.com hat gesagt…

Love it. The blue is fabulous and I can not wait to see the finished quilt. Nice work.

Molli Sparkles hat gesagt…

Love your fabrics... Comma, Architextures, some of my favourites! This is going to be so fresh all sewn up. I don't usually use blues either, but they have been intriguing me lately.

jan hat gesagt…

I really love your blue fabrics! I love using blue and need to use it more often! Have fun!
Jan