Montag, 8. Oktober 2012

Pow wow goes to sea - quilt top

Nach diesem Quilt namens Pow Wow habe ich einen Wandbehang genäht. Meine Blöcke sind nur etwas kleiner und einfacher mit meinem geliebten Flying Geese Linealgenäht. Ja, das Top ist leicht verzogen/schief :/

I made a wall hanging from this pattern called Pow Wow. My blocks are a little bit smaller and I made them easier with my flying geese ruler. Yes, the quilt top is a little bit wonky :/

Pow Wow goes to sea quilt top


Die Stoffe sind recht maritim und passend dazu habe ich einen kleinen Paper Piecing Leuchtturm entworfen und zwei Anker appliziert (Steam a Seam Lite 2). Er ist schon fertig gequiltet und das Binding wartet aufgerollt aufs Annähen. Es gibt ihn also bald fertig zu sehen :)

The fabrics are maritime and so I made a pp light house block and two appliqué anchors (Steam a seam lite 2). It is already quilted and is waiting to get bound. So a finish coming soon :)

Pow Wow quilt top
Ciao
Susanne

Kommentare:

Trudi hat gesagt…

Oh, der wird sehr schön!! Und die Idee mit Leuchtturm und Anker ist klasse!!
Liebe Grüße
Trudi

Debbie hat gesagt…

Just beautiful! This fabric line is perfect for this quilt!

Sabine hat gesagt…

Wunderschön, ich bin schon gespannt auf Quilt mit binding - aber jetzt schon ist er einfach eine Wucht!

LG Sabine aus Ö

Polly @ Helping Little Hands hat gesagt…

Love it!

Kelsey hat gesagt…

Beautiful!! Love what you added to the pattern :)

Franziska hat gesagt…

Oooooh. Ist der toll! Aber komm: der wohnt bei Dir? Ich bin ein Nordlicht, der muß hier wohnen! ;) Wirklich toll geworden. Ich habe die Anleitung hier liegen. Ich warte noch auf meine Stöffchen. Die warten geduldig beim Zoll...

Kristan hat gesagt…

What a great way to use a pattern! Very clever and unique.

Jane hat gesagt…

This is beautiful, I love the colours and theme, very restful.

MBMathis hat gesagt…

I really love the lighthouse. I'm in the navy, so seeing the anchors is a nice touch.

fallingforpieces hat gesagt…

I love how you mixed the lighthouse and the anchors into the flying geese design. It looks amazing!

Patti hat gesagt…

The fabric is a great choice and I love the lighthouse and anchors!

FarahLin hat gesagt…

wow... this is beautiful!!!

Dresden Quilter hat gesagt…

I love this!

Allison hat gesagt…

fabulous quilt! I love the lighthouse & anchors that you added :)

Adrienne hat gesagt…

I love it!!! Great twist on the pattern.

Adrienne hat gesagt…

I love it!!! Great twist on the pattern.

Allison hat gesagt…

This is fabulous and I love how you modified it! -Allison