Freitag, 26. Oktober 2012

Bloggers Quilt Festival

Es ist wieder Bloggers Quilt Festival. Ich werde meinen Pow Wow Wandbehang einstellen. Ihr könnt hier etwas mehr über den Quilt lesen. Ich bin besonders über die kleinen Kreationen (Leuchtturm, Anker) glücklich. Jetzt hab ich meinen ersten maritimen Quilt. Den Leuchtturm könnt ihr als kostenlos Paper Piecing Vorlage hier herunterladen.

It is time for Bloggers Quilt Festival. I entered my Pow Wow wall hanging. You can read about it here. I like the little creations I made (light house, anchors). Now I have my first nautical quilt. you can download a free paper piecing pattern for the light house here.


Begonnen hat alles mit diesen Stoffen und meinem kleinen Leuchtturm.

It all started with this bundle of fabric and my little light house.

Design Quilt Challange


Das Quilting ist der Wellenstich von meiner Pfaff. Passt thematisch gut, denke ich.

I quilted wavy lines. I think it fits the theme.

Pow Wow goes to sea quilt

Amy's Creative Side

Best Category/Beste Kategorie:
Favorite Wall Hanging
Favorite Home Machine Quilted Quilt
Favorite Applique Quilt

Ciao
Susanne

24 Kommentare:

Franzi hat gesagt…

der ist aber auch toll geworden! Ich guck ihn mir gern nochmal an.

fallingforpieces hat gesagt…

Love the anchor! What a great addition to a pretty quilt.

machen und tun hat gesagt…

toller Quilt, mir gefallen Farbauswahl und das maritime Thema total gut!! Und das Muster auch: Ich habe dasselbe Muster für die Challenge gewählt - keine Anker oder so und andere Farben, aber dennoch: was für ein Zufall!! Schönes Wochenende wünscht
Claudia

Debbie hat gesagt…

Very sweet! I love the palette and your awesome nautical additions. Plus! Love that wavy line quilting!

Patchwork and Play hat gesagt…

Lots of great details especially the anchor and lighthouse and the wavy quilting!

CitricSugar hat gesagt…

Very cute! I love your quilting.

UKMUMINUSA hat gesagt…

I love the colours, wavy lines, what a great quilt.

Sunshine Girl hat gesagt…

Its lovely - I love the colours and the wavy lines look fabulous. Thanks for sharing. #263

grapes and hearts hat gesagt…

Den schaue ich auch gerne noch mal an. Finde die Farben UND die Komposition klasse. Ein rundum gelungener Quilt!!!

a maidenhair fern hat gesagt…

What a great quilt!! I love the colors, design and placement. Thanks for sharing.

Brynn hat gesagt…

What a fun quilt! I love how you changed up the original pattern using your own blocks. Well done!

GittaS hat gesagt…

Dein Quilt ist fantstisch geworden.
Die Wellen passen perfekt!
LG
Gitta

Kirsty Kennedy hat gesagt…

Very nice!! I love the little features within the quilt rather than having the same all the way down, nice touch!!

straythreads hat gesagt…

beautiful blue and yellow are a favorite
ann

Lyanna L. hat gesagt…

love the anchors - what a great touch!

Kerstin hat gesagt…

Super mit Anker und Leuchtturm, das locker toll auf. Und die Farben sind auch ganz toll!

Tanyia hat gesagt…

that is truly beautiful! I am stopping by from the WIP hop :) http://domesticdeficitdisorder.blogspot.com/2012/10/wednesday-wips.html

Maggie hat gesagt…

What a lovely quilt! I particularly love how the lighthouse and anchors are placed within the blocks!

Afton Boykin hat gesagt…

I love the nautical theme and your anchors! Beautiful!

Linda hat gesagt…

Beautiful quilt, I like how you added the anchors and the lighthouse to the pattern.

bohemiannie! art hat gesagt…

awesome quilt! did you use a double needle for the quilting?

Rene' hat gesagt…

I like the chevron style blocks. Great quilt.

Mrs.Hearts hat gesagt…

Your quilt is so striking!

purduepam hat gesagt…

Love your quilt. Great nautical design

LinkWithin

”related