Freitag, 18. November 2011

Central Park Mug Rug

Ein schnelles Geburtstagsgeschenk musste her und warme Farben waren gewünscht. Ideal, um ein paar Central Park Scraps aufzubrauchen. Entstanden ist ein ca 20x20cm großer Mug Rug.

I needed a quick birthday present and warm colours should be used. Ideal to use up some of my Central Park scraps. The mug rug is 8x8".

2011-11-18 Central Park mug rug

Die Applikation ist mit Steam-A-Seam 2 Lite gemacht. Die ist nicht so hart wie normales Steam-A-Seam. Klasse! Ebenfalls aus einem Rest Kona Cotton Papaya. Das Binding ist aus Kona Cotton Canary - ein absolut tolles Gelb. Beim Quilten habe ich mal ein neues Freihand-Quilt-Muster ausprobiert. Ich habe noch kurz überlegt, ob ich etwas Stickerei um die Blüte mache oder einen Knopf in die Mitte setze, aber eigentlich mag ich den cleanen Look so wie er ist :)

I used Steam-A-Seam 2 Lite for the appliqué. This is less stiff than normal Steam-A-Seam  - love it! The flower is made from Kona Cotton Papaya. The binding is Kona Cotton Canary - my most favourite yellow! I tried a new to me free motion motive. I considered adding some embroidery around the flower or a button for the centre but I like the clean look.

2011-11-18 Central Park mug rug 2

Außerdem trage ich den Mug Rug im Celebrate Color Contest ein.

I entered this mug rug in Celebrate Color Contest. 

Celebrate Color

Ciao
Susanne

Kommentare:

Terri hat gesagt…

This is very pretty. I love the Central Park fabrics.

Nicky hat gesagt…

Love your floral fantasy and your Kona colours are hot!