Dienstag, 22. November 2011

Advent calendar - Adventskalender

Genau zum richtigen Zeitpunkt habe ich meinen Kalender fertig bekommen. Die Blöcke sind von meinen reizenden Bee-Mitgliedern. Dankeschön! Hauptsächlich habe ich Freihand-Gestippelt. Das Binding ist von "How The Grinch Stole Christmas". Mein Modell Dali soll von der schlechten Bildqualität ablenken ;)

Right in time I finished my advent calendar. The blocks were made by my lovely bee member. Thanks! Mainly I did free motion stippling. The binding is from "How The Grinch Stole Christmas" My photo model Dali distracts from the poor photo quality (poor light these days)

Quilted advent calendar

Now there is only one thing left to do: fill the pockets :)

Nun bleibt nur noch eins zu tun: die Türchen füllen :)

Quilted advent calendar details

Für die Taschen habe ich diese tolle Anleitung verwendet.

For the pockets I used this great tutorial.



Fresh Poppy Design


Ciao
Susanne

Kommentare:

Patchine hat gesagt…

Der Adventskalender ist ja wirklich ganz ganz klasse geworden :D!!!
Mit was wird er jetzt denn befüllt? Hoffentlich nichts, was Katzen lieben ;).
Liebe Grüße
Ute

Patch-Kröte hat gesagt…

Ich weiß jetzt gerade nicht, was mir besser gefällt, der Kalender oder die Katze :o)
Der Adventskalender ist Dir echt gut gelungen, und Dali würd ich gern mal knuddeln, die schaut so goldig!

Liebe Grüße
Kerstin

Teje hat gesagt…

Hi! Your Christmas calender is fantastic! I love everything in it! Beautiful work! x Teje

Laura hat gesagt…

It looks lovely Susanne!

Pat hat gesagt…

Love your calendar. I think it is the most creative I've seen!

Nicky hat gesagt…

Inspired - how lovely it is and original! Dali is on guard duty I think! No thieves in this house - especially if it's cat treats in the pockets!

Habibti at Home hat gesagt…

Uhhh wow! This quilt is amazing!!!! I love it! What a masterpiece! This is stunning and I love that it is functional with the pockets. Great Christmas quilt.

Sue Daurio hat gesagt…

That is wonderful! What great memories will be created with this for years to come!

mtnquiltr hat gesagt…

It looks beautiful! A lovely Christmas tradition for your family, you'll enjoy it every year!

Rebecca hat gesagt…

Beautiful work!

Leanne hat gesagt…

I love this advent calendar, it's wonderful!

2browndawgs hat gesagt…

That is gorgeous! Nicely done!

Debbie hat gesagt…

oh my - I think that is the coolest advent calendar quilt ever!! Did you use a pattern?? Lovely!

Rachel Hauser hat gesagt…

Oh my goodness, what a fabulous piece!

Christie S. hat gesagt…

Simply beautiful. I hope to do such beautiful work as you. Happy Holidays.

Linda in Calif. hat gesagt…

Kitty looks like there should only be catnip in those pockets!! I totally love this!! It's beautiful!

Mary hat gesagt…

What a fun quilt, love the bright colors, very cheerful.

Annie hat gesagt…

I saw this in your flickr photostream...most awesome advent calendar I have ever seen! I love this, I want this! :-)

Bouts Choisis hat gesagt…

I saw your advent calendar on the Quilting Gallery blog and just had to come and say "it's stunning"! I love it.

Shirley hat gesagt…

Love the quilt, the colours, looks great!

Anonym hat gesagt…

Wie kann ich voten

Herzblatt hat gesagt…

Liebe Susanne,
der Adventskalender ist soooo schön.....Und ich habe natürlich für Dich gestimmt beim Quilting Gallery blog....Du hast bis jetzt die meisten Stimmen....Toller Erfolg!!!
Ganz liebe Grüße
Iris

Sonja hat gesagt…

Liebe Susanne,
ich habe Deinen Adventskalender gerade beim Quilting Gallery blog gesichtet und für Dich gevotet. Ein ganz tolles Werk.
Viel Freude damit und Erfolg bei der Abstimmung.
Gruß Sonja

Marilyn hat gesagt…

I love this quilt! Congratulations on your win in the Blog Hop Party - I voted for you!!!