Montag, 18. April 2011

Bloggers Pillow Party - Yellow Sunkissed Pillows

Good morning,

I already showed you these:
Die hier habe ich euch schon gezeigt:
HST 3

At the weekend they became these:
Am Wochenende wurden sie zu diesen hier:
2011-04-17 Sunkissed Pillows 1

I used some leftover slices from a Sunkissed Layer Cake and some scraps of Kona Snow to try my first half square triangles. I used this technique which worked great for 10" squares:
I habe ein paar Reste meines Sunkissed Layer Cakes und Reste von Kona Snow verwendet und meine ersten Halb-Quatrat-Dreiecke (häää?) ausprobiert. Ich habe diese Schnellnähtechnik verwendet, die perfekt ist für 10"-Quatrate:

HST 2

I assembled them in two similar diamonds. For the back I had to improvise because I ran out of Kona Snow. I pieced the back from scraps and a leftover of yellow (from binding this).
Ich habe beide in einem ähnlichen Diamanten-Muster angeordnet. Für die Rückseite musste ich etwas improvisieren weil mir das Kona Snow ausgegangen ist. Ich habe die Rückseite zusammengesetzt mit einen Rest Gelb (vom Binding dieses Quilts).

2011-04-17 Sunkissed Pillows Back

The pillows measure 15x15" and will be birthday presents for the girlfriend of my dad. She wanted some spring pillows in yellow for their living room. I hope she will like them.
Die Kissen messen ca. 40x40cm und sollen ein Geburtstagsgeschenk für die Freundin meines Vaters sein. Sie wollte gelbe Frühlingskissen für das Wohnzimmer. Ich hoffe, sie gefallen ihr.

2011-04-17 Sunkissed Pillows 2

I entered these pillows in the last round of the Bloggers Pillow Party. Wish me luck!
Ich habe die Kissen in der letzten Runde der Bloggers Pillow Party angemeldet. Wünscht mir Glück!

Kommentare:

Terri hat gesagt…

The button closures on the back are really nice. I have been putting zippers in my pillow backs because I have a box of them from a store that had a big going-out-of-business sale. The buttons are much prettier.

Rachel Hauser hat gesagt…

Very sunny and cheery. Thanks for joining in on the Pillow Party again!